De Toekomst van Pharma Klantgegevens beheer.

  • client
    OptInsight.
  • case
    Full Service Rebranding.
  • product
    Branding, Redesign & Content.

We hadden het genoegen om samen te werken met OptInsight, een bedrijf dat technologische oplossingen biedt voor het beheer van persoonlijke gegevens. Een samenwerking die een volledige rebranding van hun bedrijf en website omvatte, maar ook het creëren van boeiende inhoud zoals whitepapers en factsheets, die is afgestemd op hun doelgroep.

optinsight.

Het begon allemaal met drie ambitieuze mannen; Martijn, Michel en Tjeerd. Ze hadden het vaak over hun ervaringen in het werkveld, de groeimogelijkheden in de farmaceutische industrie en de digitale verschuiving in de zakenwereld. Allen keken ze naar zaken vanuit verschillende perspectieven vanwege hun achtergrond. Maar hun gesprekken stopten nooit! In 2018 werd OptInsight geboren. De naam komt van opt-in en het verkrijgen van inzichten met toestemming van die opt-ins. We hebben Michel te danken voor deze briljante naam.

wat doen ze?

OptInsight is een veilige en betrouwbare multi-channel persoonlijk gegevens- en e-toestemmingsbeheer hub voor farmaceutische bedrijven. Ze verzamelen, beheren en integreren HCP-gegevens. Hun gebruiksklare, compatibele oplossing bespaart tijd en biedt directe duidelijkheid over opt-in- en opt-out-beheer.

De uitdaging

branding.

Hun vorige branding sloot niet aan bij moderne trends en slaagde er niet in een herkenbaar beeld over te brengen. Om de doelstellingen te bereiken, was het cruciaal om het proces van rebranding te starten.

website.

We hebben een nieuwe WordPress-website ontworpen die in lijn was met de waarden van het bedrijf. We lieten onze creativiteit de vrije loop om ervoor te zorgen dat het ontwerp naadloos aansloot.

content.

We bieden content voor OptInsight. Ons team schrijft informatieve whitepapers die zijn afgestemd op de doelgroep van het bedrijf. Deze materialen worden gepubliceerd op de website van OptInsight om waardevolle informatie te bieden aan hun bezoekers. We promoten deze materialen ook op hun sociale media-accounts, vooral op LinkedIn, om hun bereik en betrokkenheid bij hun volgers te vergroten.

golden circle.

Why.

Wij vereenvoudigen persoonlijke gegevens en geloven in veilige communicatie. Ons doel is om farmaceutische bedrijven, HCP's en patiënten met elkaar te verbinden door; vertrouwen, veiligheid en duidelijkheid op te bouwen in een digitale wereld.

How.

We begrijpen de belangen van alle betrokken partijen en leveren relevantie aan onze klanten. Als gevolg hiervan excelleren we in digitale contexten en bieden we snel een uitgebreide en coherente multi-channel oplossing om potentiële behoeften aan te pakken. We krijgen het gedaan.

What.

We zijn een veilig multi-channel data-hub voor farmaceutische bedrijven, bieden duidelijkheid over opt-in en opt-out administratie. We ontwikkelen ook een zorgverlener-hub om de patiëntenzorg te verbeteren via gegevensuitwisseling.

visuele identiteit.

1

Logo

Het nieuwe OptInsight-logo is na vele iteraties tot stand gekomen.

  • Het logo bevat een oog dat symbool staat voor helderheid, inzicht en privacy. Het logo weerspiegelt de vooruitstrevende visie van het bedrijf. - Het dynamische ontwerp straalt de behendigheid van OptInsight uit, terwijl de visuele portal hun rol in het verbinden van de verschillende partijen aangeeft.
  • Onze motion designer voegde de finishing touch toe door het logo tot leven te brengen.

2

Kleuren

Vóór het selecteren van de kleuren hebben we de merkwaarden van het bedrijf geanalyseerd. Vervolgens hebben we onderzoek gedaan om de kleuren te identificeren die perfect in lijn zouden zijn met het bedrijf.

3

Typografie

Er is veel aandacht besteed aan de lettertypen, waarbij zelfs de kleinste aspecten zijn geperfectioneerd. Met inspiratie uit geometrie en modernisme zijn de klassieke ontwerpsymbolen opnieuw bedacht. De bijbehorende glyfen en symbolen bieden tevens eindeloze creatieve mogelijkheden. Dit solide fundament vormt een sterke basis voor het merk OptInsight, waardoor het de tand des tijds zal doorstaan.

hoogtepunten.

  • Full service project
  • Content creatie
  • Webdesign

multidisciplinary team.

We don't design for you or your organization. We design for your end users!

Dillen Verschoor
Chloé van der Wel
Frank Licht
Chiara Riberti

ready for a new day?

Just give us a call:
070 390 33 24

Don’t wait for awesomeness to just happen. Just contact us, and we will start building your brand.

Let's chat

Make some noise.