Van vakmanschap naar vriendschap.

  • client
    Warmteservice.
  • case
    crossmediale campagne.
  • product
    design, content & development.

Ook dit jaar hebben wij de crossmediale voorjaarscampagne van Warmteservice geproduceerd. Met als hoofddoel: top-of-mind blijven bij alle installateurs in Nederland. Deze keer gericht op de connectie die ontstaat tussen medewerkers en klanten. Ontdek hoe passie en plezier perfect samenkomen en resulteert in een krachtige en oprechte campagne. Van video, tot radio, tot OOH en meer.

Doorvertaling

Dit vormde het concept achter de campagne. De volgende stap was het concept vertalen naar een verhaal, een synopsis, een moodboard, een radioscript en een video storyboard. En voor het video storyboard hebben we deze keer gebruik gemaakt van AI. Waar stockfoto’s nooit helemaal de lading dekken, heb je bij AI tools de mogelijkheid om precies weer te geven van hoe je een scène voor je ziet. Lang leve het digitale era!

Vervolgens werd de creatieve briefing compleet gemaakt en zijn we op zoek gegaan naar passende partijen die deze campagne tot leven konden brengen. Hierin komt de full service aanpak van gracious ook goed terug. Naast het creëren van het concept, leiden we ook de productie en zorgen we voor de volgende eindproducten: een video commercial, een radio commercial, een landingspagina, social posts, OOH uitingen en vakblad uitingen.

Showtime.

Oprechtheid valt niet te faken. Daarom kozen we voor twee acteurs die bekend waren met elkaar en waarvan we wisten dat er synergie was. Beide mannen zijn vaste modellen voor Warmteservice en hebben altijd de grootste lol tijdens de opnames. Ook hun band valt te vergelijken met die van medewerkers en klanten. Dit was goed te zien tijdens de draaidag. Niks forceren en gewoon jezelf zijn bleek de succesformule te zijn voor deze video. Voor de radio commercial kozen we voor een stem die zowel bekend als vertrouwd aanvoelt bij het grote publiek in Nederland; zo doken we de studio in met niemand minder dan Waldemar Torenstra. Ook dit bleek perfect te passen.

BBQ win actie

Oké, we hebben bereik en mensen zien, horen en lezen over de campagne. Wat nu? Hoe houden we de mensen bij ons? Hoe kunnen we ze triggeren? Tijd voor een winactie! Aansluitend op de campagne leidden we elke uiting naar een campagne landingspagina. Via deze pagina kon iedereen kans maken op een BBQ naar keuze. Hét perfecte cadeau installateurs; om vervolgens hun Warmteservice vrienden uit te nodigen ;) Elke installateur die zich inschreef werd direct gekoppeld aan de Copernica e-maillijst van Warmteservice en kwam hiermee direct in de communicatie flow terecht. Een win-win situatie!

het resultaat.

De volledige campagne is bijna te groot om in 1x te tonen. Daarom hebben we alle uitingen verwerkt in één alleszeggende video. Ontdek hoe passie en plezier perfect samenkomen en resulteert in een krachtige en oprechte campagne!

multidisciplinary team.

We don't design for you or your organization. We design for your end users!

Mehmet Yavuz
Mounir Amlal
Sabrina Nettekoven

ready for a new day?

Just give us a call:
070 390 33 24

Don’t wait for awesomeness to just happen. Just contact us, and we will start building your brand.

Let's chat

Make some noise.